Oldalak

2011. június 24., péntek

Halolaj

Tegnap kikapcsolódásképpen tasakos borsólevest főztem. Mondom, majd én aztán meglepetést csinálok itten a konyhában, e. Ugye ez alapvetően szárított termék, hát hogy is mondjam: van benne borsó, de inkább a "nem jellemző" tartományban. Még szerencse, hogy a háztartásunkban mindig fellelhető kilószámra a fagyasztott borsó, így megküldtem kissé, hogy intenzív és tartalmas levest kapjak, meg tényleg borsóleves legyen a borsóleves. Várom, hogy forrjon a víz, közben olvasgatok. Ilyet írnak a csomagoláson: nyomokban tartalmazhat tejet, tojás, szóját, halat. Ë? Halat? Próbáltuk itt megfejteni az én drágámmal a délután folyamán sms-vihar formájában, hogy hogy tartalmazhat egy borsóleves nyomokban halat? Megnyugtatásul ilyeneket találtam ki, hogy biztos a halászlépor-gyártó gépsor mellett készül a borsólevespor, de ezt azért olyan nagyon én sem hittem el, pedig nagyon jól hangzott. Végül nem fejtettük meg.

Eljött a leves elfogyasztásának ideje. Finnyás fajtánkból adódóan végig azt keresgettük evés közben, hogy mikor találunk szálkát, vagy pikkelyt a leves összetevői között. Végtére is – ha keresel, találsz – kedvesemnek sikerült egy apró foszlányt találnia a levesben, ami a legjobban halfarokra hasonlított, de már akkor gyakorlatilag az összes fűszert hal-alkatrésznek találtuk. Nem is fogyott el a leves, pedig igazán nem főtt belőle sok.

Este hozzáfogtunk művelődni és a Discovery Channel "Hogyan készült?" című műsorából sikerült két olyan epizódot kifogni, amit eddig még nem láttunk. Öröm ez, általában nem sikerül. Figyeljük ott az esztergák és különböző mechanikák ritmusos táncát, közben megéheztünk. "Vacsorázzunk?" - röppent fel a kérdés a 28 fokos légben. "Aha, még ezt nézzük meg, aztán majd eszünk". A biodízel előállítása következett, amelyben megtudtuk, hogy hogyan gyűjtik össze az éttermek a használt olajat (gyakorlatilag valami felesborsó-főzelékhez hasonló állapotban ítélik már nem használhatónak), ehhez hogyan adnak a biodízel-gyártók marhabőrből lefejtett faggyút, mindezt szép részletesen bemutatva, majd hogyan szivattyúzzák át az egész trutyit ide és oda, míg végül biodízel lesz belőle. Hát blöe. "Inkább most ne vacsorázzunk...!" - erősítette meg egy gondolattal a bennem is felsejlő elképzelést életem párja.

Így fogyókúrázik a magyar, hallal és olajjal.

Nincsenek megjegyzések: