Tegnap előkerült a Diffy 2 nevű varázsos játékom, gondoltam játszom vele egy keveset. Nem sokáig élvezhettem a programot, ugyanis olyan kékhalált dobott össze, amikor rossz helyre kattintottam, hogy öröm volt nézni. Ennél jobb már csak az volt, amikor javítani kezdtem a programot: legalább ötször indult újra a gépem, mire meglett a hiba és sikerült kijavítani. Fel is tettem egy hibajavítást a Diffy2 hivatalos oldalára, tegnaptól letölthető. Remélhetőleg ezzel már eltűnnek a fagyások. Hiába no, eredetileg XP-re lett tervezve a program, ott tökéletesen működik.
Sokat gondolkodom azon, hogy milyen legyen a Diffy 3. része. Két dolog jutott eddig eszembe, aztán persze lehet, hogy ezekből semmi sem lesz megvalósítva. :) Az egyik, hogy illendő volna a programot HD felbontásra megcsinálni (Diffy 3 HD, tök jól hangzik). Ez azt jelenti, hogy 1920×1080-as felbontáson működne a játék. Ezen két kép és a vezérlők is tökéletesen elférnek egymás mellett, ráadásul arra is volna lehetőség, hogy a család a bazi nagy LCD tévé előtt ülve ordítsa be a különbségeket, a család szeme fénye pedig nagy izgalommal vigye az egeret a beordított célpontok fölé. Ehhez mondjuk azért kell hardver, éppen ezért ebből két változatot kellene csinálni: érdemes volna egy HD Ready verziót is legyártani, ami 1366×768-as felbontáson tudná ugyanazt – ha esetleg valakinek nem volna megfelelő felbontású monitora. Arról pedig már nem is beszélek, hogy mi van akkor, ha valakinek nem ilyen méretarányú monitora van. Három felbontásra optimalizálni már nem buli.
A másik elképzelésem a Diffy 3 Panorama, ami panorámaképeken rejtene el különbségeket. Ezzel csak az a baj, hogy ehhez rengeteg panorámaképet kellene gyártani, olyan helyekről, amiken rengeteg apró részlet van. Ilyenhez egyelőre nincs túlzottan nagy lelki erőm.
A lényeg, hogy nem tudom még, hogy hogyan lesz, de van kedvem legyártani a folytatást. Talán nyáron bele is fogok... addig biztosan nem.
Azért egy szavazást elengedek itt:
Mi volt a hiba? Ami Win7 alatt már kék halált dob, az már nem lehet piskóta :)
VálaszTörlésDiffy 3 pedig mindenképp legyen, az előző két részt nagyon élveztem :)
A hiba az volt, hogy ha a játékos rossz helyre kattint, akkor egyúttal le kell neki játszani a rossz kattintáskor esedékes hangot, a zenében pedig 5 másodperccel előbbre kelle pozícionálni. Namost ez valamiért egy időpontban nem ment (ami persze lehet, hogy csak az én hangkártyám miatt van, vagy a 64 bites rendszer miatt, vagyénnemtudommegmondani), de ha mondjuk a rossz kattintás bekövetkeztekor kipakoltam egy hibaablakot, akkor minden további nélkül működött. A problémát aljas módszerrel úgy oldottam meg, hogy ha a játékos rossz helyre kattint, lejátszásra kerül a hibás zene, indul egy for ciklus, ami semmit nem csinál, de azt 255-ször, utána pedig pozícionálok a zenében. :) Hihetetlen, de így működik.
VálaszTörlésTényleg hihetetlen :). A programozás szépségei.
VálaszTörlés